A fogyasztók tájékozatlanok az online szerződésekkel kapcsolatban

bevasarlokosarA Budapesti Békéltető Testület (BBT) működésének egy hónapja alatt közel százötven megkeresést kapott. A kérdések közel kétharmada telefonon, több mint egyharmada e-mailben érkezett, de már több kérdést feltettek az uniós békéltető honlapon is. A legtöbb megkeresés az online lehetőségekre vonatkozott (36 százalék), ezen belül is a legtöbb az interneten megkötött szerződéses jogokra (68 százalék), de az online vitarendezés menetéről is jelentős számban (32 százalék) érdeklődtek. A fogyasztók leginkább az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő jogaikkal nincsenek tisztában, a vállalkozások rendszerint saját kötelezettségeikről, azok pontos tartalmáról tájékozódtak, többször az irányadó jogi előírásokról és azok fellelhetőségéről kérdeztek.

A közlemény kitér arra is, hogy Magyarországon már több fogyasztói probléma megoldódott, ezek jellemzően a légitársaságokkal kapcsolatos ügyek voltak. Sokszor az okozza a problémát, hogy a fogyasztó nem tájékozódik előre arról, kivel köt szerződést. A kérdések sokszor az indoklás nélküli elállási jog gyakorlására vonatkoznak, arra a lehetőségre, hogy az átvételtől számított tizennégy napon belül a fogyasztó meggondolhatja magát.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Valami iszonyatosan csodásat mutatott be a Freelusion

sze márc 30 , 2016
ShareTweetPinShare Óriási teljesítményű kivetítőkkel, a mozgást követő Kinect rendszerrel számos show-technikai újdonságot mutatott be a régió legnagyobb innovációs fórumán a Freelusion. A budapesti think.BDPST konferencia itthon még nem látott vizuális megoldásokat vonultatott fel az egyedi, innovatív, all-inclusive 3D event mapping produkciók során. A szórakoztatóipar magyarországi történelmében először adott vetítési felületet […]

És még ez is...