A foci elavult, az eSport a trendi

A digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet – elsősorban a videójátékoknak köszönhetően – folyamatosan nőtt az elmúlt években, de a területen belül is kiemelkedően nagy az érdeklődés a versenyszerűen űzött online játékok, az eSportok iránt. A bajnokságokat már tömegek követik figyelemmel, világszerte sokkal több nézőt vonzanak, mint a legnagyobb labdarúgó események, sőt bizonyos országokban, mint például Dél-Korea, egyes eSportokat nemzeti sportoként tartanak számon. „Az elmúlt években folyamatosan nő a digitális termékek piaca, de az eSportok ehhez képest is igen komoly áttörést hoztak a területen. Néhány éve még egy kis létszámú videójátékokat játszó szubkultúra tagjaiként tekintettünk a játékosokra, mára azonban a terület egy virágzó, és egyre gyorsabban növekvő több millió dolláros üzletággá fejlődött” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép-kelet európai régióért felelős értékesítési vezetője.

A PayPal kutatása szerint Európában az eSport jelenleg több mint 300 millió dolláros piac és gyorsan növekszik. Az iparág átlagos éves növekedési rátáját az előrejelzések 14 százalékra becsülik, ami azt jelenti, hogy 2017-ben a 343 millió dollárt, 2018-ban pedig akár a 390 millió dollárt is elérheti. A kutatásban szereplő országok között mind a piac mérete, mind pedig a nézőszámokat tekintve Oroszország, Franciaország és Spanyolország állnak az élen. Oroszországban a eSportból származó bevételek több mint 35 millió dollárt tesznek ki és kétmillió főre tehető a rajongói tábor. A kutatás szerint Magyarországon az iparág árbevétele jelenleg 527,942 dollár, ami az európai átlagosan 14 százalékos éves növekedési rátával számolva jövőre több mint 772 548 dollárt jelent, 2018-ra pedig akár az egymillió dollárt is átlépheti.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

WhatsApp-rendeléssel versenyeznek a német taxik az Uberrel

hét ápr 11 , 2016
ShareTweetPinShare Egyszerű WhatsApp-üzenetes taxirendeléssel veszik fel a versenyt a német taxitársaságok az Uber és a MyTaxi fuvarmegosztó szolgáltatásokkal. A német taxitársaságok képviseleti szervezete, a Taxi Deutschland eG. honlapján pénteken közzétett közlemény szerint a németországi nagyvárosokban mostantól a WhatsApp csevegő szolgáltatással egy megadott címre küldött, pozíció koordinátákat tartalmazó üzenettel is lehet […]

És még ez is...