Tízből kilenc internetező már járt zenei fesztiválon, nyolcan idén is kilátogattak, vagy tervezik, hogy nyár végéig ott lesznek valamelyik nagyobb eseményen. Leginkább a külföldi fellépők neve vonzza őket, de az árakra is odafigyelnek — derül ki a Simple fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérésből. A több mint kétezer internetező bevonásával készült felmérés szerint a visszatérő látogatók fele az egész fesztiválon részt vesz. Átlagosan húsz- és százezer forint közötti költéssel számolnak egy eseményre és gyakran hónapokig, sőt akár egész évben erre spórolnak, amit megmagyarázhat, hogy a kitöltők negyvennégy százaléka diák volt.
A megkérdezettek csupán fele finanszírozza saját fizetésből a fesztiválozást, sokan zsebpénzből (tizenkét százalék) vagy családtagok támogatásából (tíz százalék) buliznak. Öt százalék az ösztöndíját szánja a fesztiválszezonra. Minden második válaszadó már hónapokkal előre elkezdi a spórolást, tizenhat százalékuk pedig egész évben erre tesz félre. A készpénzmentes fizetést sokan megkedvelték az elmúlt években, többen kiemelték, hogy örülnek, ha így fizethetnek a fesztiválokon. Minden második válaszadó a mobilját használná a fizetéshez, ha erre lenne egyszerű lehetőség. A válaszadók ötvenhat százaléka jellemzően Festipay kártyával vásárol, ezt követi a Pay Pass kártya harminchat százalékkal, míg harminckét százalék még mindig él a készpénzes fizetés lehetőségével, ha az lehetséges.