A FASz megbírságolta a Google-t Oroszországban

rubelAz orosz szakhatóság 438 millió rubeles (mintegy 6,75 millió dolláros) bírságot szabott ki a Google-ra monopóliumellenes törvények megsértése miatt. Alekszej Docenko, az orosz Szövetségi Monopóliumellenes Szolgálat (FASz) szóvivője közölte, hogy a büntetés kihirdetése ellenére folytatódnak a tárgyalások a peren kívüli megállapodás lehetőségéről Moszkva és az amerikai internetes órásvállalat között — írja az MTI. A hatóság a Jandeksz (Yandex) orosz online szolgáltató panasza alapján, tavaly szeptemberben állapította meg a törvénysértést. Azt kifogásolták, hogy a Google tulajdonú Android platformon a Google Play online áruház működéséhez Google-alkalmazásokat kell használni, méghozzá kiemelten. Emellett a platformon a Google kereső alapértelmezett, a konkurens szolgáltatók hozzáférése pedig korlátozott.

A monopóliumellenes szolgálat márciusban közigazgatási eljárást kezdeményezett a Google ellen, amely ezt bíróságon támadta meg, ám a keresetet elutasították. A Google fellebbezett, ám a fellebbviteli bíróság több alkalommal is elhalasztotta az ügy tárgyalását. A következő időpontot augusztus 16-ra tűzték ki. A Google közölte, hogy tanulmányozza a hatóság döntését és mérlegeli, hogy milyen lépéseket tegyen azzal kapcsolatban. German Klimenko, az orosz elnök internet-fejlesztési tanácsadója a TASZSZ hírügynökségnek nyilatkozva kijelentette: hatékonyabb lenne, ha a Google-t Oroszországban is nem egyszer, hanem minden nap bírságolnák a törvénysértés megszüntetéséig. Klimenko szerint a naponta kiszabott büntetés bevált gyakorlat az Egyesült Államokban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Carra feljebb lépett

pén aug 12 , 2016
ShareTweetPinShareSzeptember elsejétől Carra Anitát, a UPC Magyarország jelenlegi marketing és tartalomfejlesztési igazgatóját vezérigazgató-helyettessé nevezték ki. Carra 2015 májusa óta dolgozik a UPC Magyarország marketing és tartalomfejlesztési igazgatójaként. Már a kezdetektől kiemelt figyelmet fordít az ügyfél-elégedettség növelésére és a valódi felhasználói igényeken alapuló, innovatív termékek és szolgáltatások bevezetésére. UPC-s pályafutását megelőzően […]

És még ez is...