A Facebookot és a Twittert magasról nem érdeklik az uniós fogyasztóvédelmi szabályok

Történtek előrelépések, a vizsgált közösségi médiavállalatok közül kettő, a Facebook és a Twitter működése azonban továbbra sem felel meg teljes mértékben az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak – közölte az Európai Bizottság.

A brüsszeli testület tavaly márciusban felszólította a Facebookot, a Twittert és a Google-t, hogy mihamarabb hozzák összhangba működésüket az uniós előírásokkal a felhasználók megtévesztésének visszaszorítása érdekében, és az érintett cégek most tették közzé módosított szolgáltatási feltételeiket. A bizottság értékelése szerint a Google javaslatai láthatólag összhangban vannak a fogyasztóvédelmi hatóságok kéréseivel, viszont a Facebook, és különösképpen a Twitter csak részben foglalkozott a felelősségi kérdés, illetve a tartalomeltávolításról vagy szerződés-megszüntetésről szóló tájékoztatás módjának problémáival. Mint írták, a jogellenes tartalmak bejelentésére és törlésének kérésére használt eljárást illetően eszközölt változtatások nem elegendőek.

Miközben a Google szabályzatot hozott létre és határidőt állapított meg a kérések kezelésére, a Facebook és a Twitter mindössze annyit vállalt, hogy biztosítani fognak egy email-címet a jogsértések bejelentésére, de nem vállaltak kötelezettséget arra, hogy e kéréseket meghatározott határidőn belül kezelik. Kiemelték, az uniós felhasználókat nem fogják kötelezni arra, hogy lemondjanak az őket kötelezően megillető fogyasztóvédelmi jogokról, például online vásárlásnál az elálláshoz való jogról, és az Egyesült Államok helyett panaszaikat Európában nyújthatják majd be.

„Örülök, hogy az uniós szabályok végrehajtását biztosító eljárás meghozta gyümölcsét, mivel néhány vállalat már dolgozik rajta, hogy platformjait biztonságosabbá tegye a fogyasztók számára. Ugyanakkor elfogadhatatlan, hogy a folyamat még most sem zárult le, és ilyen sok ideig tart” – közölte Vera Jourová fogyasztópolitikáért is felelős uniós biztos. „Az uniós fogyasztói jogokat meg kell becsülni és amennyiben a vállalatok nem működnek együtt, szankciókkal kell számolniuk” – tette hozzá.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Jó évet zárt tavaly a UPC

szo febr 17 , 2018
Majdnem kétszámjegyű, 9,7 százalékos árbevétel-növekedést ért el a UPC Magyarország 2017-ben, az előfizetések száma 7,3 százalékkal nőtt, meghaladta a 2 millió 64 ezret – közölte a szolgáltató. Az árbevétel tavalyi összegét a cég nem közölte, a nyilvános adatok szerint 2016-ban a társaság árbevétele 66,57 milliárd forintot tett ki. Robert Redeleanu, […]

És még ez is...