Cáfol a Posta

postaA Magyar Posta Zrt. a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán 32,2 százalékkos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag. A Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére 2013-hoz képest több mint tíz százalékos növekedést prognosztizál. A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2014.10.20-án közölt Online értékesítés kontra Magyar Posta című elemzésében – amelyet eljuttatott a sajtó számára is – több megalapozatlan állítást tett. A Magyar Posta számára készített felmérések alapján kijelenthető, hogy a GKI tanulmányában megfogalmazott ügyfélvélemény nem megalapozott. Ezt támasztják alá az alábbiak.

– A Magyar Posta Zrt. a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán 32.2 százalékkos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag.
– A Magyar Posta 2010 és 2013 között a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak számát megduplázta. 2014 tavaszán az online áruházakkal való szerződésállományát tekintve a Magyar Posta kiugróan javította pozícióját, ezzel jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató.
– A Magyar Posta 2012. évhez képest 2013-ban 27 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát.
– 2013-ban a Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma csaknem 11,5 millió darab volt, ami több mint 10 százalékos emelkedést jelent a 2012-es évhez képest.
– A Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére várhatóan 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizál.
– Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával, ezt is jelzi, hogy a Magyar Posta 2013-ban 11.5 millió darab csomagküldeményt kezelt, ebből a megalapozott panaszok száma 1800 darab volt (hivatalosan auditált adat), amely a teljes volumen 0.016 százaléka.
– A Magyar Posta Zrt. a piacon egyedülálló módon, a piaci igényekhez igazodva négyféle csomagátvételi lehetőséget biztosít az ügyfelek számára (házhoz kézbesítés, postahelyi átvétel, MOL PostaPonton történő átvétel, csomagautomatán keresztül történő kézbesítés).
– A Magyar Posta Zrt. a nemzetközi irányokat követve, a hazai futárcégek közül elsőként, a forgalmas budapesti csomópontokon és a nagyobb vidéki városokban csomagautomatákat állított üzembe. Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig a Magyar Posta tovább bővíti csomaguatomata hálózatát, így a jelenleg üzemelő harmincöt automata mellé év végéig további tizenötöt telepít forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre. Továbbá év végére már nemcsak a megrendelt csomagok átvételére lesz lehetőség, hanem csomagfeladásra is. A Magyar Posta által üzemeltetett csomagautomatáknál lehetőség van a bankkártyás fizetésre is. Az automatában található bankkártya elfogadó terminál valamennyi chipes és mágnes csíkos VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro vagy American Express bankkártyát kezeli. A Magyar Posta tehát minden piaci szereplőt megelőzve vezette be ezt az innovatív megoldást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Deloitte Technology Fast 50: tíz magyar cég a legjobbak között

sze okt 22 , 2014
ShareTweetPinShareIdén már 15. alkalommal választották ki a közép-európai technológiai cégek közül az ötven legsikeresebb vállalatot. Az 50-es listára kerülés egyik leghangsúlyosabb szempontja az elmúlt öt éves időszak alatt elért árbevétel-növekedés. Verbó Zoltán, a Deloitte Technology Fast 50 programigazgatója elmondta, az előző évhez képest átrendeződött a lista, a legnagyobb árbevétel-növekedést mutató […]
taps

És még ez is...